Спільне консультування провели в.о. начальника відділу взаємодії з суб’єктами державної реєстрації та підвищення кваліфікації державних реєстраторів Управління державної реєстрації Олена Романчук та завідувач сектору судової роботи та міжнародної правової допомоги у Чернівецькій області Ірина Лунга з державними реєстраторами Чернівецької міської ради.
Під час консультування мова йшла про особливості проведення державної реєстрації прав за заявами в електронній формі та в автоматичному режимі. Виконання судових рішень. Проблемні питання надання адміністративних послуг на підставі рішення суду. Судовий контроль за невиконання рішень суду.
Звернуто увагу на вимоги статті 20 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі – Закон) якою встановлено, що заява на проведення реєстраційних дій подається заявником у паперовій формі, а у випадках, передбачених законодавством, - в електронній формі разом з оригіналами документів, необхідних для проведення реєстраційних дій, чи їх копіями, засвідченими державними органами, органами місцевого самоврядування.
Також опрацьовано пункт 30 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 (далі – Порядок) яким визначено, що державна реєстрація прав може проводитися за заявою, поданою в електронній формі, в разі:
• державної реєстрації прав, реєстрацію яких проведено до 1 січня 2013 р. відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення;
• державної реєстрації права власності на закінчений будівництвом індивідуальний (садибний) житловий будинок, садовий, дачний будинок;
• державної реєстрації прав на підставі судового рішення;
• державної реєстрації речових прав, похідних від права власності.
Наголошено на обов’язковому дотриманні строків проведення реєстраційних дій визначених статтею 19 Закону.